Asertywne budowanie relacji z rodzicami uczniów i przedszkolaków
Uczestnicy: nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych.
Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.
Grupa: do 14 osób.
Metoda warsztatowa: diagnoza własnego rozumienia asertywności, rozpoznanie obszarów niepewności, odgrywanie scenek, ćwiczenie zachowania w konkretnych sytuacjach (zgłoszonych przez uczestników zajęć), poznawanie technik pomocnych w komunikacji z bliskimi w pracy zawodowej.
Zagadnienia:
- Asertywność w kontekście pozostałych postaw (agresywnej, uległej, manipulacyjnej). Badanie stylu komunikacji uczestników warsztatów.
- Filary asertywności (budowa komunikatu: 4 płaszczyzny wypowiedzi von Thuna).
- Wewnętrzne bariery asertywności – diagnoza i sposoby radzenia sobie z problemami.
- Komunikat „ja” i informacja zwrotna FUO.
- Sposoby radzenia sobie z krytyką i atakiem werbalnym.
- Relacja z rodzicami:
- podstawowe aspekty współpracy z rodzicami (rodzic jako klient);
- przyjmowanie skargi od roszczeniowego rodzica;.
- techniki wywierania wpływu na rodzica;
- jak przygotować się do trudnej rozmowy.
- wyrażanie gniewu.
- Pytania uczestników – w grupie lub indywidualnie.
Prowadząca: Dorota Trzaska.
Cena: 115 zł.