Letnia przyroda w origami

Uczestnicy: wszyscy zainteresowani, ale szczególnie zapraszamy nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 12 osób.

Metoda warsztatowa: pogadanka, ćwiczenia produkcyjne z wykorzystaniem schematu i pokazu, ekspozycja prac.

Zagadnienia:

  • Jak stosować origami i scrapbooking w pracy z dziećmi, jakie to przynosi efekty?
  • Letnie drzewa, liście – formy z kwadratu, koła, serca, owalu.
  • Życie na łące i w stawie (motyle, biedronki, świerszcze, żaby) – formy z kwadratu, koła.
  • Świat kwiatów – formy z kwadratu, koła, jajka, elementy scrapbookingu.
  • Ptaki – mieszkańcy koron drzew – formy z koła.

Prowadząca: Elżbieta Firmanty.

Cena: 110 zł

Prosimy o przyniesienie na zajęcia toreb, w które można zapakować wykonane prace.

Superwizje dla nauczycieli

Uczestnicy:

  • nauczyciele edukacji przedszkolnej
  • nauczyciele dzieci w wieku wczesnoszkolnym
  • nauczyciele pracujący w klasach 4-8.

Czas trwania: 3-5 godzin dydaktycznych (w zależności od liczebności grupy) lub 1,5 godziny (superwizja indywidualna).

Grupa: do 10 osób.

Zapraszamy do udziału w superwizjach dla nauczycieli, prowadzonych przez psychologa, psychoterapeutę lub pedagoga.

Superwizja ma na celu wsparcie nauczycieli w rozwiązaniu problemu z konkretnym uczniem lub całą klasą. Nauczyciel przedstawia opis ucznia, sytuacji w klasie oraz stosowane do tej pory oddziaływania. Wskazane jest, aby przynieść fragmenty opinii z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (bez danych osobowych), jeżeli uczeń ją posiada. Następnie superwizor za pomocą pytań pomaga poszerzyć rozumienie ucznia czy sytuacji klasowej, z którą zgłosił się nauczyciel i znaleźć skuteczne kierunki oraz metody pracy z dzieckiem/klasą. Podsumowaniem spotkania jest wspólne stworzenie planu pomocowego dla ucznia/klasy. Superwizja grupowa pozwala nauczycielowi poznać inne punkty widzenia niż jego własny i superwizora oraz skorzystać z doświadczeń innych nauczycieli, którzy spotkali się z podobną sytuacją.

Na superwizję warto się zgłosić, aby otrzymać wsparcie w pracy z uczniem z zaburzeniem rozwojowym, psychicznym, niepełnosprawnością, trudnościami emocjonalnymi, a także gdy pojawia się trudna sytuacja w klasie. Uczucia niepewności (pytania: „Czy dobrze robię?, „Czemu to nie działa?, „O co tu chodzi?”), a także zmęczenia, bezsilności, wypalenia w pracy są sygnałami, który oznaczają, że warto skorzystać ze wsparcia i inspiracji w pracy z uczniem/klasą.

Superwizje prowadzą: psycholożki: Barbara KołtyśDorota Trzaska, pedagog Małgorzata Salamon.

Cena: 115 zł (superwzja w grupie) lub 200 zł (superwizja indywidualna).

Superwizje mogą się odbywać w siedzibie NODN Supernauczyciel lub w placówce nauczyciela.

 

Arteterapia w pracy z dziećmi. Pomysły i inspiracje

Uczestnicy: nauczyciele edukacji przedszkolnej i ze szkół podstawowych. Pedagodzy.

Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa.

Zagadnienia:

  • Arteterapia jako metoda wspierania rozwoju dzieci (wykorzystanie muzyki, dramy i technik plastycznych).
  • Bezpieczne rozładowywanie napięć.
  • Budowanie dobrego klimatu w grupie, opartego na akceptacji i braku oceny.
  • Aktywności wspierające samoświadomość, uważność i koncentrację.
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania siebie.
  • Praca z nastrojem i emocjami.
  • Kształtowanie umiejętności społecznych – ćwiczenia wspierające współpracę, integrację i empatię w grupie.

Prowadząca: Justyna Klimek

Cena: 110 zł

 

AAC w pigułce – co każdy nauczyciel powinien wiedzieć o komunikacji alternatywnej i wspomagającej

Uczestnicy: nauczyciele przedszkolni i szkolni, pedagodzy, nauczyciele wspomagający.

Czas: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa: miniwykład, ćwiczenia praktyczne, prezentacja, dzielenie się doświadczeniami.

W orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego lub w opiniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej coraz częściej pojawiają się zalecenia dla nauczycieli uczniów z autyzmem, afazją, niedosłuchem i innymi dysfunkcjami, aby wprowadzić komunikację alternatywną lub wspomagającą. Od czego zacząć? Jak stosować się do tych zaleceń?

Zagadnienia:

  • Czym jest AAC? (pierwsze kroki w AAC – od czego zacząć)
  • Metody komunikacji alternatywnej oraz popularne ich formy, np. Makaton, język migowy, systemy graficzne, znaki przestrzenno-dotykowe i inne.
  • Pomoce do porozumiewania się.
  • Indywidualne dostosowanie pomocy do dziecka ze względu na cel, jakim jest poszerzanie kompetencji komunikatywnych.

Prowadząca: Małgorzata Chomicz-Kieniewicz.

Cena: 110 zł