Komunikacja interpersonalna – klucz do budowania pozytywnych relacji z uczniami i współpracownikami
Charakter stosunków uczeń-nauczyciel ma podstawowe znaczenie – jeżeli nauczanie ma być skuteczne – w nauczaniu wszystkiego: każdego przedmiotu, wszystkich treści, wszelkich umiejętności, wartości bądź przekonań. Łacina, historia starożytna, matematyka, literatura, zajęcia praktyczne czy chemia – wszystko może być dla młodych ludzi interesujące i podniecające, jeśli mają do czynienia z nauczycielem, który posiada umiejętność nawiązywania z nimi szczególnego kontaktu, kontaktu, w którym potrzeby nauczyciela są respektowane przez uczniów, a potrzeby uczniów są respektowane przez nauczyciela.
T. Gordon, Wychowanie bez porażek
Uczestnicy: nauczyciele wszystkich etapów kształcenia.
Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.
Grupa: do 14 osób.
Metoda warsztatowa: uczestnicy poznają narzędzia pracy tutora w praktyce.
Zagadnienia:
- Istota i podstawowe pojęcia komunikacji interpersonalnej.
- Komunikacja werbalna (nadawanie komunikatów, bierne i aktywne słuchanie).
- Komunikacja niewerbalna.
- Konflikty w relacjach międzyludzkich w szkole i ich rozwiązywanie.
- Źródła konfliktów na linii nauczyciel – uczeń.
- Style zachowania się w konflikcie.
- Informacja zwrotna w pracy nauczyciela i wychowawcy.
Prowadząca: Anita Skibińska.
Cena: 110 zł.