Budzimy zmysły – zabawy i różne formy aktywności dla dzieci do lat trzech i starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Uczestnicy: nauczyciele edukacji przedszkolnej.

Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa.

Zagadnienia: supernauczyciel

  • Zabawy integracyjne.
  • Gry i zabawy rozluźniające, relaksacyjne, masażyki.
  • Zabawy muzyczno-ruchowe.
  • Wierszyki ilustrowane ruchem, działania teatralne.
  • Zabawy plastyczne z wykorzystaniem materiałów spożywczych, przepisy na różne masy plastyczne, jadalne farby ekologiczne.
  • Pobudzanie zmysłów za pomocą samodzielnie wykonanych ścieżek sensorycznych.

Uczestnicy warsztatów poznają sposoby uatrakcyjniania zajęć poprzez wykorzystanie w zabawach przedmiotów codziennego użytku.

Prowadząca: Marta Kudła.

Cena: 115 zł.

Matematyka? To proste! – gry i zabawy w nauczaniu matematyki w klasach 1-3

Uczestnicy: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.

Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa: uczestnicy poznają gry, zabawy, ćwiczenia rozwijające umiejętności matematyczne z zakresu wymienionych niżej zagadnień.

supernauczyciel

Zagadnienia: 

  • Zabawy matematyczne z kartami, dominem, kostkami.
  • Konstruowanie gier planszowych.
  • Różne sposoby rozwiązywania zadań matematycznych.
  • Zabawy geometryczne.
  • Umiejętności praktyczne – liczenie pieniędzy, ważenie, mierzenie.
  • Gry matematyczne.
  • Matematyka online.

Proponowane gry i zabawy zostaną zaprezentowane z podziałem na poszczególne klasy.

Prowadząca: Ewa Stolarczyk.

Cena: 110 zł.

Grać i śpiewać każdy może, czyli umuzykalnianie dzieci z wykorzystaniem muzykoterapii

Uczestnicy: nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa.

supernauczyciel

Zagadnienia:

  • Dźwięk, ruch i emisja głosu – ćwiczenia i zabawy kształcące aparat mowy.
  • Śpiew – nowe metody uczenia się piosenek, śpiew i ruch.
  • Nastrój muzyki, muzyka i emocje, ćwiczenia aktywnego słuchania – świadomy dobór utworów muzycznych, propozycje zajęć muzycznych dotykających emocji dzieci.
  • Ciekawe wykorzystanie instrumentów perkusyjnych – nazwy instrumentów, ćwiczenia muzyczno-‑rytmiczne, propozycje zabaw z instrumentami.
  • Zabawy muzyczno-ruchowe jako element historii – interaktywne zajęcia muzyczne dla dzieci, łączące różne formy działań artystycznych.
  • Zabawy muzyczno-ruchowe kształcące poczucie przestrzeni oraz kontakt z własnym ciałem.
  • Elementy muzykoterapii.
  • Tańce integracyjne.

Uczestnicy szkolenia są proszeni o przyniesienie na zajęcia pendrive'a w celu zgrania materiałów.

Prowadząca: Justyna Klimek

Cena: 115 zł