Historia czytania nie tylko dla bibliotekarzy

Uczestnicy: nauczyciele bibliotekarze i wszyscy zainteresowani tematem

supernauczyciel

Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa.

Zagadnienia:

  • Jak z czytaniem było na początku? – odmiany czytania, czytelnik i książka przez wieki.
  • Książka i obraz – studium przypadku.
  • Przykłady kilku zajęć bibliotecznych o historii czytania dla klas  6-8 (a także uczniów gimnazjum i szkoły średniej).

45 minut przed szkoleniem bezpłatne konsultacje metodyczne dla nauczycieli bibliotekarzy.

Prowadząca: Małgorzata Bykowska.

Cena: 95 zł.

Dla nauczycieli bibliotekarzy, którzy zapiszą się na trzy szkolenia, trzecie jest za pół ceny.

Jeszcze raz o czytelnictwie – repetytorium dla wytrwałych bibliotekarzy

Uczestnicy: nauczyciele bibliotekarze.

supernauczyciel

Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa.

Zagadnienia:

  • Czytelnictwo – nasze największe wyzwanie: sześć warunków, które trzeba spełnić, aby zwiększyć skuteczność oddziaływania na uczniów jako czytelników.
  • Współpraca z nauczycielami polonistami.
  • Dziewięć powodów, dla których warto czytać – repetytorium.
  • Przykłady kilku zajęć o czytelnictwie w klasach  6-8 (a także w gimnazjum i szkole średniej).

45 minut przed szkoleniem bezpłatne konsultacje metodyczne dla nauczycieli bibliotekarzy.

Prowadząca: Małgorzata Bykowska.

Cena: 95 zł.

Dla nauczycieli bibliotekarzy, którzy zapiszą się na trzy szkolenia, trzecie jest za pół ceny.

Dialog motywujący w szkole (wprowadzenie do tematu)

Uczestnicy: nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

supernauczyciel

Metoda warsztatowa: analiza przypadków, odgrywanie scenek, dyskusja, dobre praktyki, wymiana doświadczeń.

Zagadnienia: 

  • Założenia dialogu motywującego (czym jest dialog motywujący, jaka jest jego filozofia, w jakich sytuacjach warto go zastosować).
  • Podstawowe techniki stosowane w dialogu motywującym (poznanie i kształtowanie umiejętności budujących u uczniów poczucie sprawczości, wiarę we własne możliwości oraz wewnętrzną motywację (nie tylko do nauki).
  • Zastosowanie dialogu motywującego w szkole (ćwiczenie rozmów z uczniami).

Prowadząca: Monika Gregorczuk.

Cena: 110 zł.