Profilaktyka uzależnień w szkole – jak chronić młodego człowieka

Uczestnicy: nauczyciele, wychowawcy starszych uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych

supernauczycielCzas trwania: 5 godzin dydaktycznych.

Metody pracy: miniwykład, burza mózgów, dyskusja, prezentacja

Zagadnienia:

  • Na czym polega profilaktyka?
  • Znaczenie czynników chroniących przed uzależnieniami ukształtowanych w domu rodzinnym i grupie rówieśniczej.
  • Rozpoznawanie symptomów uzależnień u uczniów.
  • Niechemiczne sposoby rozpoznawania obecności substancji psychoaktywnych w organizmie.
  • Przykładowe zajęcia profilaktyczne – prezentacja.
  • Kluczowe strategie profilaktyczne – prezentacja wybranych programów.

Opracowanie i prowadzenie szkolenia: Joanna Nowak

Cena: 110 zł.

   

Muzyka w klasach 1-3. Proste pomysły na prowadzenie ciekawych zajęć

Uczestnicy: nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa.

supernauczyciel

Zagadnienia:

  • Symbole muzyczne.
  • Klucz wiolinowy na wesoło.
  • Pięciolinia w ruchu.
  • Dźwięki gamy C-dur – oswajamy i przyswajamy.
  • Nuty i pauzy – nie taki diabeł straszny, czyli tajemniczy szyfr dla niewtajemniczonych.
  • Granie na instrumentach z wykorzystaniem prostych zapisów nutowych oraz samych dźwięków gamy C-dur.
  • Metrum i ćwiczenia rytmiczne – indywidualne i grupowe.
  • Instrumenty – podział i prezentacja.
  • Tworzenie swoich instrumentów.
  • Propozycje różnych ćwiczeń, zabaw i kart pracy do powyższych tematów

Prowadząca: Justyna Klimek

Cena: 110 zł

 

Aktywna muzyka – taniec i rytmika. Pomysły na zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci

Uczestnicy: nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa.

supernauczyciel

Zagadnienia:

  • Piosenki "powitajki".
  • Czemu zajęcia rytmiczne dla dzieci są takie ważne?
  • Zabawy i ćwiczenia oparte na rytmie utworu muzycznego.
  • Wykorzystanie muzyki klasycznej w zajęciach muzyczno-‑ruchowych.
  • Metoda aktywnego słuchania wg Batii Strauss.
  • Muzyka i zmysły – ćwiczenia wspierające integrację sensoryczną u dzieci.
  • Proste układy taneczne.
  • Tańce ludowe – kroki do krakowiaka.
  • Tańce integracyjne.
  • Wykorzystanie chusty animacyjnej lub folii malarskiej w tańcu.

Uczestnicy szkolenia są proszeni o przyniesienie na zajęcia pendrive'a w celu zgrania materiałów.

Prowadząca: Justyna Klimek

Cena: 115 zł

Uwaga! Te warsztaty są zmodyfikowaną wersją zajęć, które były realizowane pt. Pomysły na zajęcia muzyczno-rytmiczne z elementami muzykoterapii cz. 2.