Diagnoza gotowości szkolnej w praktyce
Uczestnicy: nauczyciele edukacji przedszkolnej.
Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.
Grupa: do 14 osób.
Metoda warsztatowa: miniwykład, dyskusja moderowana, praca indywidualna, w parach, małych grupach.
Zagadnienia:
- Podstawa prawna wydania rodzicom dziecka, spełniającego obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
- Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej podsumowaniem pracy z dzieckiem – co dziecko opanowało, w których obszarach potrzebuje wsparcia ze względu na swoje zdolności lub problemy.
- Dojrzałość szkolna a gotowość szkolna.
- Uporządkowanie wiedzy o aspektach gotowości szkolnej – charakterystyka kryteriów dojrzałości:
- diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych;
- diagnoza sprawności fizycznych – zwrócenie uwagi na lateralizację;
- diagnoza dojrzałości psychicznej – procesy poznawcze, mowa;
- diagnoza dojrzałości społecznej – kontakty rówieśnicze, współpraca w grupie.
- Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej – jak opracować dokument? (pomocne wskazówki, przykładowe sformułowania).
Prowadząca: Katarzyna Pernach-Brzostek.
Cena: 115 zł.