Pełna oferta
Tematy szkoleń dla nauczycieli realizowanych stacjonarnie
Prezentujemy całą ofertę szkoleń, które organizujemy w naszym ośrodku jako szkolenia otwarte (można się na nie zgłaszać indywidualnie) lub na zamówienie w placówkach oświatowych na terenie Warszawy, województwa mazowieckiego i województw ościennych.
Osoby zainteresowane szkoleniem, którego nie ma w aktualnym harmonogramie, prosimy o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. 602-702-123.
W sprawie zamówienia szkolenia dla Rady Pedagogicznej lub zespołu nauczycieli w placówce także prosimy o kontakt mejlowy lub telefoniczny.
Możliwe jest też przygotowanie szkolenia, którego nie ma w ofercie – zgodnie z Państwa potrzebami i oczekiwaniami oraz konkretnymi problemami, z którymi borykają się nauczyciele. Szkolenia takie mogą mieć charakter superwizyjny. Więcej na temat superwizji można przeczytać w aktualnościach.
Specjalizujemy się w szkoleniach dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz z zakresu wykorzystania TIK w edukacji, pracy z uczniami z SPE, prawa oświatowego (np. awans zawodowy nauczycieli, kurs kierowników wycieczek szkolnych).
Placówkom oraz klientom indywidualnym, którzy sobie tego życzą, wystawiamy faktury. Uczestnicy szkoleń otrzymują zaświadczenia potwierdzające ich ukończenie.
Wspieranie rozwoju dzieci najmłodszych
- Zabawy wspierające rozwój emocjonalny dzieci
- Poszła Ola do przedszkola – jak wspierać dziecko w procesie adaptacji?
- Diagnoza gotowości szkolnej w praktyce
- Rozwijanie dojrzałości szkolnej przedszkolaka z uwzględnieniem wyników diagnozy gotowości szkolnej
- Diagnoza dzieci przedszkolnych
- Co nam mówią rysunki? – wykorzystanie prac dzieci w diagnozie
- Budzimy zmysły – zabawy i różne formy aktywności dla dzieci do lat trzech i starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Dobra dyscyplina w grupie przedszkolnej
- Sprawne ręce – ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój grafomotoryczny dzieci
- Tęczowe zabawy z chustą i folią malarską
- To, co rączki pokażą, to co nóżki zatańczą, to, co buzia wypowie
- Kompetencje kluczowe w przedszkolu
- Czego boi się dziecko? – lęki rozwojowe i wspieranie w ich przezwyciężaniu
- Problemy z jedzeniem a rozwój psychoruchowy i zaburzenia integracji sensorycznej
- Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania w przedszkolu
Działania profilaktyczne, radzenie sobie w trudnych sytuacjach, rozwijanie kompetencji psychologiczno-pedagogicznych
- Jak skutecznie komunikować się z dzieckiem?
- Jak być żyrafą, a nie szakalem? (o porozumieniu bez przemocy)
- Gry i zabawy na dobry klimat w grupie
- Gry i zabawy przeciwko agresji
- Moja klasa/grupa i trudne sytuacje wychowawcze – kiedy pozwolić, kiedy zabronić?
- Rozwijanie kompetencji wychowawczych, czyli jak budować autorytet nauczyciela?
- Dialog motywujący w szkole (wprowadzenie do tematu)
- Jak motywować uczniów do nauki?
- Profilaktyka uzależnień w szkole – jak chronić młodego człowieka
- Uczeń zagrożony niedostosowaniem społecznym – jak z nim pracować na lekcji
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, pomoc psychologiczno-pedagogiczna
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówce przedszkolnej i szkolnej
- Trening umiejętności społecznych jako grupowa pomoc dzieciom
- Praca z uczniem zdolnym metodą tutoringu
- Obudź w dziecku olbrzyma – jak rozpoznawać i pielęgnować uzdolnienia u dzieci
- Praca z dzieckiem z grupy ryzyka dysleksji
- Procedura przerwy i inne metody – jak pracować z dzieckiem z ADHD
- Praca w grupie z dzieckiem wysoko funkcjonującym ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera
- Wizualny organizator i inne metody – jak pracować z dzieckiem z zespołem Aspergera
- Praca z dzieckiem nieśmiałym
- Skup się! – jak wzmacniać koncentrację uwagi u dzieci?
- Sprawne ręce – elementy terapii ręki
- Logopedyczne zabawy grupowe w przedszkolu
- Arteterapia w pracy z dziećmi. Pomysły i inspiracje
- W świecie bajek i baśni – wykorzystanie bajek terapeutycznych w pracy z dziećmi
- Integracja sensoryczna na co dzień w przedszkolu i szkole
- AAC w pigułce – co każdy nauczyciel powinien wiedzieć o komunikacji alternatywnej i wspomagającej
- Szkolny doradca zawodowy – towarzysz w rozwoju społeczno-zawodowym ucznia
Edukacja czytelnicza i polonistyczna w przedszkolu i szkole podstawowej
- Nazywanie świata – odimienna metoda nauki czytania Ireny Majchrzak
- Pomyśl, ułóż, napisz – wypowiedzi pisemne w edukacji wczesnoszkolnej
- Warsztat polonisty w kontekście podstawy programowej i egzaminu ósmoklasisty
- Warsztat polonisty – wypowiedzi argumentacyjne i stosowanie kryteriów oceniania wypracowań
- Warsztat polonisty – lektury obowiązkowe w kontekście egzaminu ósmoklasisty
- Konstruowanie zadań szkolnych i egzaminacyjnych
Edukacja matematyczna i przyrodnicza w przedszkolu i klasach 1-3
- Matematyka? To proste! – gry i zabawy w nauczaniu matematyki w klasach 1-3
- Raz, dwa, trzy – liczysz ty! – zajęcia matematyczne w przedszkolu
- Pierwsze kroki w programowanie, czyli kodowanie dla laików
- Eksperymentowanie jest takie proste – prawie wszystko o wprowadzaniu dzieci w świat nauk przyrodniczych
- Wszędzie dobrze, ale w gnieździe najlepiej – metoda obserwacji w edukacji przyrodniczej
- Kto w trawie chodzi, kto po niebie lata – prawie wszystko o metodzie projektów w edukacji przyrodniczej
Edukacja językowa
- Kreatywne nauczanie języka angielskiego w przedszkolu i klasach 1-3
- Grab the exam by its horns – o przygotowaniu do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego
Edukacja artystyczna
- Grać i śpiewać każdy może, czyli umuzykalnianie dzieci z wykorzystaniem muzykoterapii
- Aktywna muzyka – taniec i rytmika. Pomysły na zajęcia dla dzieci
- Muzyka w klasach 1-3. Proste pomysły na prowadzenie ciekawych zajęć
- Zabawy muzyczne z wykorzystaniem elementów metody Batii Strauss
- Tańczę, tupię, podskakuję – zabawy taneczne z elementami tańców w kręgu
- Ciekawe techniki plastyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Kreatywna świetlica
- Kreatywne zabawy słowem w świetlicy szkolnej
- Drama i proste formy teatralne w przedszkolu i szkole
- Zimowe warsztaty origami. Świąteczne inspiracje
- Zimowe warsztaty origami. Pomysły na walentynkowe prezenty
- Jesień w origami
- Wiosenne warsztaty origami
- Kwiatowy ogród – warsztaty origami
- Letnia przyroda w origami
Wzbogacanie warsztatu pracy w innych obszarach
- Kompetencje kluczowe w przedszkolu i klasach 1-3
- Kompetencje kluczowe na lekcjach przedmiotów humanistycznych
- Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej
- Dobra lekcja z ocenianiem kształtującym
- Efektywnie, aktywnie, ciekawie – jak pracować metodą projektu
- Księgi, książki, książeczki – jak i dlaczego warto tworzyć je z dziećmi w przedszkolu i szkole?
Nowoczesne technologie w szkole
- Lepsza biała niż czarna – zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej
- Tworzenie interaktywnych materiałów dydaktycznych
- Edukacja informatyczna w klasach 1-3 – warsztaty metodyczne
Rozwój własny nauczyciela
- Awans zawodowy w praktyce
- By nie wyrósł żaden mur – o współpracy z rodzicami
- Ja jestem ok, ty jesteś ok – o komunikacji z rodzicami uczniów i przedszkolaków
- Asertywne budowanie relacji z rodzicami uczniów i przedszkolaków
- Komunikacja interpersonalna – klucz do budowania pozytywnych relacji z uczniami i współpracownikami
- By nie być bezradnym – pierwsza pomoc w praktyce nauczyciela
- Kurs kierowników wycieczek szkolnych
- Emisja głosu w zawodzie nauczyciela
- Wizerunek współczesnego nauczyciela
- Wystąpienia publiczne w pracy nauczyciela
- Nauczyciel w rytmie slow, czyli jak się nie wypalić