Jak motywować uczniów do nauki?
Uczestnicy: nauczyciele, którzy chcą, aby uczniowie ich szanowali, słuchali i byli z nimi w dobrym kontakcie.
Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.
Grupa: do 14 osób.
Metoda warsztatowa: miniwykład, odgrywanie scenek, dyskusja moderowana, burza mózgów, wizualizacja.
Zagadnienia:
- Określenie przyczyn niskiej motywacji do nauki: jak dochodzić do źródła przyczyn, określanie rodzajów tych źródeł.
- Motywacja: czym jest, jak się kształtuje jej dynamika, motywacja wewnętrzna i zewnętrzna.
- Jak zmienić motywację ucznia z wewnętrznej na zewnętrzną?
- Narzędzia wpływania na motywację – na jej pojawienie się i utrzymanie, m.in. dialog motywujący, konstruowanie wizualizacji, list do siebie, praca ze zniekształceniami poznawczymi (technika poznawczo-behawioralna).
- Budowanie poczucia własnej wartości jako istotny czynnik motywacji do nauki.
- Inne czynniki wpływające na chęć do uczenia się.
- Konstruowanie planu pracy z uczniem, któremu nie chce się uczyć.
Prowadząca: Barbara Kołtyś.
Cena: 110 zł.