Asertywność w relacjach z rodzicami uczniów i przedszkolaków

Uczestnicy: nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych. 

Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa: diagnoza własnego rozumienia asertywności, rozpoznanie obszarów niepewności, odgrywanie scenek, ćwiczenie zachowania w konkretnych sytuacjach (zgłoszonych przez uczestników zajęć), poznawanie technik pomocnych w komunikacji z bliskimi w pracy zawodowej.

 

Zagadnienia:

  • Asertywność w kontekście pozostałych postaw (agresywnej, uległej, manipulacyjnej). Badanie stylu komunikacji uczestników warsztatów.
  • Filary asertywności (budowa komunikatu: 4 płaszczyzny wypowiedzi von Thuna).
  • Wewnętrzne bariery asertywności – diagnoza i sposoby radzenia sobie z problemami.
  • Komunikat „ja” i informacja zwrotna FUO.
  • Sposoby radzenia sobie z krytyką i atakiem werbalnym.
  • Relacja z rodzicami:
    • podstawowe aspekty współpracy z rodzicami (rodzic jako klient);
    • przyjmowanie skargi od roszczeniowego rodzica;.
    • techniki wywierania wpływu na rodzica;
    • jak przygotować się do trudnej rozmowy.
    • wyrażanie gniewu.
  • Pytania uczestników – w grupie lub indywidualnie.

Prowadząca: Dorota Trzaska.

Cena: 105 zł.