NOWOŚCI W NASZEJ OFERCIE SZKOLEŃ

19 stycznia odbędzie się po raz pierwszy szkolenie Jak być żyrafą, a nie szakalem? (o porozumieniu bez przemocy).

Zajęcia prowadzi psycholog Barbara Kołtyś, która pokaże różnice między językiem żyrafy a językiem szakala, podpowie, jak się komunikować bez przemocy i doradzi, jak nauczyć wychowanków porozumiewania się językiem serca.

22 stycznia także zapraszamy na nowe warsztaty w naszej ofercie: Integracja sensoryczna na co dzień w przedszkolu i szkole.

Szkolenie prowadzi Małgorzata Chomicz-Kieniewicz. Podpowie, jak w codziennej pracy wprowadzać elementy integracji sensorycznej i jak dostosować otoczenie, żeby dzieci z trudnościami lepiej funkcjonowały w grupie.

Serdecznie zapraszamy.

 

 

Zimowe warsztaty origami. Pomysły na walentynkowe prezenty

Uczestnicy: wszyscy zainteresowani.

Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa.

Zagadnienia:

  • Na dalekiej północy – pingwiny i gwiazdy śniegowe (origami płaskie i przestrzenne z koła i kwadratu).
  • Zimowe obrazki (połączenie origami z rysunkiem i farbą).
  • Kartki okolicznościowe, proste pudełka i koperty (elementy scrapbookingu, papieroplastyki, origami).
  • Żurawie na szczęście – opowieść "1000 żurawi".
  • Gorące serduszko – kilka pomysłów z papieroplastyki i origami z koła, kwadratu, trójkąta.
  • Zimowy bukiet – kwiaty w odcieniach bieli i błękitu (scrapbooking, elementy quillingu).

Prowadząca: Elżbieta Firmanty

Cena: 110 zł

Prosimy o przyniesienie na zajęcia toreb, w które można zapakować wykonane prace.

Integracja sensoryczna na co dzień w przedszkolu i szkole

Uczestnicy: nauczyciele przedszkolni i szkolni.

 

Czas: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa: ćwiczenia praktyczne, dyskusja, dzielenie się doświadczeniami.

W dzisiejszych czasach sporo wiemy o mechanizmach uczenia się, powstawania mowy oraz o zaburzeniach sensoryczno-motorycznych, deficytach rozwojowych. Pomimo to często zdarza się, że nie zauważamy problemów i trudności tej natury aż do czasu, w której frustracja dziecka czy jego rodziców i nauczycieli zaczyna prowadzić do powstawania kłopotów emocjonalnych, społecznych i rodzinnych. Dorośli często zastanawiają się, dlaczego dzieciom brakuje zaradności, dlaczego czasem staja się agresywne, nie chcą uczestniczyć w zajęciach, wycofują się z grupy, wolą bawić się same na dywanie, nie podejmują wyzwań lub odwrotnie - przesadnie ryzykują, są zbyt głośne, hałaśliwe, nieuważne…. Z pewnością takie trudności wpływają nie tylko na to, jak dziecko jest postrzegane przez dorosłych ale, co za tym idzie, na trudności szkolne, sukcesy sportowe, interakcje społeczne oraz życie rodzinne.

Zagadnienia:

  • Jakie zachowania powinny nas zaniepokoić, czyli kiedy należy namawiać rodziców na zdiagnozowanie dziecka?
  • Jak skutecznie podjąć interwencję, by pomóc takim dzieciom w grupie, najlepiej na samym początku pojawienia się trudności?
  • Jak dostosować otoczenie (dźwięki, faktury, kolory w salach czy szatni), by wszystkie dzieci były aktywne i uczestniczyły w zabawie?
  • Jaki rodzaj oddziaływań (ćwiczenia) należy stosować, by dziecko dobrze funkcjonowało w grupie?

Prowadząca: Małgorzata Chomicz-Kieniewicz.

Cena: 110 zł

O teorii muzyki w praktyce, czyli jak ciekawie wprowadzać dzieci w świat muzyki

Uczestnicy: nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa.

Zagadnienia:

  • Symbole muzyczne.
  • Klucz wiolinowy na wesoło.
  • Pięciolinia w ruchu.
  • Dźwięki gamy C-dur – oswajamy i przyswajamy.
  • Nuty i pauzy – nie taki diabeł straszny, czyli tajemniczy szyfr dla niewtajemniczonych.
  • Granie na instrumentach z wykorzystaniem prostych zapisów nutowych oraz samych dźwięków gamy C-dur.
  • Metrum i ćwiczenia rytmiczne – indywidualne i grupowe.
  • Instrumenty – podział i prezentacja.
  • Tworzenie swoich instrumentów.
  • Propozycje różnych ćwiczeń, zabaw i kart pracy do powyższych tematów

Prowadząca: Justyna Klimek

Cena: 110 zł

 

Aktywna muzyka – taniec i rytmika. Pomysły na zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci

Uczestnicy: nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Czas trwania: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa.

Zagadnienia:

  • Piosenki "powitajki".
  • Czemu zajęcia rytmiczne dla dzieci są takie ważne?
  • Zabawy i ćwiczenia oparte na rytmie utworu muzycznego.
  • Wykorzystanie muzyki klasycznej w zajęciach muzyczno-‑ruchowych.
  • Metoda aktywnego słuchania wg Batii Strauss.
  • Muzyka i zmysły – ćwiczenia wspierające integrację sensoryczną u dzieci.
  • Proste układy taneczne.
  • Tańce ludowe – kroki do krakowiaka.
  • Tańce integracyjne.
  • Wykorzystanie chusty animacyjnej lub folii malarskiej w tańcu.

Prowadząca: Justyna Klimek

Cena: 110 zł

Uwaga! Te warsztaty są zmodyfikowaną wersją zajęć, które były realizowane pt. Pomysły na zajęcia muzyczno-rytmiczne z elementami muzykoterapii cz. 2.