Integracja sensoryczna na co dzień w przedszkolu i szkole

Uczestnicy: nauczyciele przedszkolni i szkolni.

 

Czas: 5 godzin dydaktycznych.

Grupa: do 14 osób.

Metoda warsztatowa: ćwiczenia praktyczne, dyskusja, dzielenie się doświadczeniami.

W dzisiejszych czasach sporo wiemy o mechanizmach uczenia się, powstawania mowy oraz o zaburzeniach sensoryczno-motorycznych, deficytach rozwojowych. Pomimo to często zdarza się, że nie zauważamy problemów i trudności tej natury aż do czasu, w której frustracja dziecka czy jego rodziców i nauczycieli zaczyna prowadzić do powstawania kłopotów emocjonalnych, społecznych i rodzinnych. Dorośli często zastanawiają się, dlaczego dzieciom brakuje zaradności, dlaczego czasem staja się agresywne, nie chcą uczestniczyć w zajęciach, wycofują się z grupy, wolą bawić się same na dywanie, nie podejmują wyzwań lub odwrotnie - przesadnie ryzykują, są zbyt głośne, hałaśliwe, nieuważne…. Z pewnością takie trudności wpływają nie tylko na to, jak dziecko jest postrzegane przez dorosłych ale, co za tym idzie, na trudności szkolne, sukcesy sportowe, interakcje społeczne oraz życie rodzinne.

Zagadnienia:

  • Jakie zachowania powinny nas zaniepokoić, czyli kiedy należy namawiać rodziców na zdiagnozowanie dziecka?
  • Jak skutecznie podjąć interwencję, by pomóc takim dzieciom w grupie, najlepiej na samym początku pojawienia się trudności?
  • Jak dostosować otoczenie (dźwięki, faktury, kolory w salach czy szatni), by wszystkie dzieci były aktywne i uczestniczyły w zabawie?
  • Jaki rodzaj oddziaływań (ćwiczenia) należy stosować, by dziecko dobrze funkcjonowało w grupie?

Prowadząca: Małgorzata Chomicz-Kieniewicz.

Cena: 110 zł